Copyright © Enköpings kommun och Lantmäteriet och Geodatasamverkan
Sökande har lämnat in en ansökan om att en ny detaljplan ska tas fram för att verksamhet fortsatt ska kunna bedrivas.
Sökande har lämnat in en ansökan om att en ny detaljplan ska tas fram för att möjliggöra att verksamhet fortsatt ska kunna bedrivas inom fastigheten.
Processen med att ta fram en detaljplan styrs i plan- och bygglagen. Alla detaljplaner måste gå igenom ett antal steg där den bland annat skickas ut på remiss (samråd och granskning) för att de som berörs ska ha möjlighet att komma med synpunkter på förslaget. Synpunkterna är en viktig del av underlaget för att kommunen ska kunna utveckla och förbättra förslaget. Till sist beslutar kommunstyrelsen, eller i vissa fall kommunfullmäktige, om detaljplanen ska antas eller inte.
Illustrationen nedan beskriver hur långt arbetet med planen har kommit. Den här planen är i skedet Planbesked
Planbesked
Samråd
Granskning
Antagande
Laga kraft
Kommunen har tagit fram ett förslag till detaljplan. För att få in synpunkter har kommunen skickat ut förslaget till berörda myndigheter, fastighetsägare och föreningar på två remissrundor, så kallat samråd och granskning. Enköpings kommun har sammanställt och bemött alla inkomna synpunkter.
Den 29 maj 2023 beslutade kommunstyrelsen att anta detaljplanen.
E-post till Amanda Andersson:
amanda.andersson.a@enkoping.se
Telefon till Amanda Andersson: 0171- 62 50 00
När du besöker denna webbplats sparas viss information om ditt besök.