Miljö- och byggnads­nämnden

Miljö- och byggnadsnämndens uppdrag i Enköpings kommun är att fullgöra kommunens myndighetsutövning och rådgivning.

De arbetar utifrån och enligt miljöbalken, plan- och bygglagen, livsmedelslagstiftningen, smittskyddslagen, strålskyddslagen, lagen om lägenhetsregister med mera.

Nämnden styrs av en ordförande och en vice ordförande samt ytterligare sju ledamöter och sju ersättare. Nämnden har ett arbetsutskott.

Till sin hjälp har nämnden en förvaltning som består av cirka 60 tjänstemän. Miljö- och byggnadsförvaltningen har tre avdelningar: byggavdelningen, miljöavdelningen samt kart- och GIS-avdelningen.

Kommande sammanträdes­datum 2024

  • 14 november
  • 12 december.

Sammanträdesdatum 2025

  • 6 februari
  • 13 mars
  • 10 april
  • 15 maj
  • 13 juni
  • 11 september
  • 16 oktober
  • 20 november
  • 11 december.

Protokoll och kallelser

För att ta del av miljö- och byggnadsnämndens kallelse och handlingar klickar du på länken nedan. Vissa underlag publiceras inte för att de innehåller personuppgifter. Önskar du ta del av handlingar som inte finns publicerade kan du göra en begäran om allmän handling genom att mejla kommunens diarium.

Nedan finns kallelser från 2024. Dokument som är äldre kan du beställa genom att mejla kommunens diarium.

E-post: kommunen@enkoping.se

Relaterade sidor